tisdag 28 oktober 2014

Inköp: NCC (NCC B)


Då var det dags för månadens inköp och efter senaste tidens turbulens på framförallt den amerikanska börsen kände jag att det var dags för ett mer konservativt val. Funderade lite på ett par olika större amerikanska företag men i slutänden blev det svenskt i form av NCC (NCC B).

Har ganska länge varit sugen både på NCC samt att få in någon svensk utdelningsaktie i portföljen, så nu blev det två flugor i en smäll.

Det blev 40 st aktier till kursen 213,10 SEK, vilket innebär en utdelningsökning om 480 kr per år. Med andra ord en ganska blygsam inledande post (som dessutom såhär långt verkar ha blivit till nästan dagshögsta), men nu har jag åtminstone till slut tagit klivet in i ett svenskt utdelningsbolag och det känns bra.

Portföljsidan har uppdaterats.

- -

Nästa månad blir det förmodligen inget köp. Känner jag mig själv och familjen rätt kommer december månad innebära en hel del utgifter, trots att vi säkerligen kommer säga "okej okej, ifjol blev det lite galet, men den här julen köper vi i alla fall inte så mycket presenter till varann" i år igen.

2 kommentarer:

  1. ARCP rasar 20% p.g.a

    http://www.bloomberg.com/news/2014-10-29/arcp-says-accounting-errors-were-intentionally-not-corrected.html :( /mvh Henke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gjorde precis ett inlägg om det. Hade sett att det var på gång, efter att det kom upp ett par artiklar på SeekingAlpha som flaggade för det. Känns lite surt, men vad kan man göra?

      Jag tänker inte haka på säljpaniken utan väljer att rida ut stormen. Är nog t om så att jag skulle funderat på att köpa på mig fler till reapris om jag haft likvid över.

      Tack för att du tittade in!

      Radera