torsdag 31 januari 2019

Plötsligt händer det - återbetalning av källskatt

Hade ett meddelande från Avanza som väntade på mig när jag loggade in idag. De informerade mig att de inom kort avser återbetala utländsk källskatt för 2016 och sätta in 619 kr. Att det skulle ske någon gång i år hade jag räknat med, men att det kommer så pass tidigt var en positiv överraskning.

Beloppet står för 85% av den utländska källskatt jag betalade i min KF under 2016. Resterande 15% siktar de på att återbetala senare under året. Att det delas upp beror enligt Avanza på långa handläggningstider i de fall där det dragits en högre skattesats.

619 kr är måhända ingen gigantisk summa men jag mest glad att första återbetalningen äntligen är på gång :-)

2 kommentarer:

  1. Grymt bra! Bara för mig att vänta något år till på ev återbetalning! :-)

    SvaraRadera
  2. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera