måndag 10 mars 2014

Försäljning: Target Corp (TGT)

Valde idag att sälja av hela mitt innehav i Target Corp (TGT). Mitt besök hos TGT blev med andra ord verkligen inte så långsiktigt som jag hade trott.

Sålde 65 aktier till kursen $60,88.

Efter att Target släppte en rapport i slutet av februari som överträffade analytikernas förväntningar gjorde kursen ett skutt uppåt och vid tiden för försäljningen låg jag plus 7,3%.

Så varför sålde jag Target som jag klev in i så sent som för drygt två veckor sedan? Jag har egentligen inget bra svar. Av någon anledning har jag senaste veckan haft en liten... känsla av olust när det gäller Target, en känsla som inte direkt vände till det bättre när jag idag läste följande artikel på Seekingalpha. Kanske att jag ser den som en lämplig 'ursäkt' för att övertala mig själv att jag gjort det rätta, men jag tycker det är tänkvärd läsning hursomhelst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar