tisdag 28 mars 2017

Ökar i Resurs Holding

Valde idag att skippa Bosjö för den här gången eftersom den inte visar några tecken på att falla tillbaka ner mot mitt GAV, som ligger på strax under 108 kr. Istället ökade jag i Resurs Holding som dippat lite sen mitt föregående köp.

Köpt: 100 st Resurs Holding (RESURS) á 52,65 kr.


Eventuellt att jag ökar ännu mer i slutet av april till om kursen fortfarande håller på nuvarande nivå. Köpet av Resurs innebär en fin boost av utdelningarna i maj som nu plötsligt ser ut att bli en av mina bästa utdelningsmånader för året.

Vad gäller utdelningsflödet överlag har jag insett att det kommer bli ganska markanta skillnader från månad till månad, speciellt nu när min satsning på svenska bolag med utdelning en gång om året börjat växa till sig. Hade tidigare en idé om att få till ett jämnt utdelningsflöde spritt över hela året, men det 'tänket' får jag lägga bakom mig.

---

För övrigt är nyemissionen i min ena "lottsedel", Crowdsoft, på väg att slutföras. Deltog fullt ut, så det blir så småningom 18 000 nya aktier för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar