torsdag 24 augusti 2017

Sammanfattning augusti 2017

Sammanfattar härmed utdelningar och transaktioner för augusti månad.

Utdelningarna för augusti månad 2017:


DatumBolag
Antal
Per AktieTotalt*
17-08-17
17-08-17
17-08-17
17-08-17
17-08-15
17-08-08

17-08-08

17-08-01
Dream Office REIT
Northwest Healthcare
Main Street Capital Corp
Omega Healthcare
Whitestone REIT
Oscar Properties Pref
Akelius Residential Pref
Gladstone Investment Corp
100
410
145
60
220
40
15
125
0,53 kr
0,42 kr
1,50 kr
5,17 kr
0,77 kr
5,00 kr
5,00 kr
0,52 kr
44,93 kr
147,38 kr
184,31 kr
263,84 kr
143,97 kr
200,00 kr
75,00 kr
54,81 kr

Summa utdelningar augusti 2017: 1 114,24 kr
Summa utdelningar 2017: 15 771,03 kr


* Efter 15% källskatt har dragits i de fall det rör utländska aktier.

Jämfört med augusti månad förra året ökade utdelningarna för i år med ca 22%.

Totala källskatten som drogs från min KF under maj uppgick till 115,55 kr.

--

Det tidigare investeringsstoppet och de omkastningar av portföljen det innebar börjar nu märkas av på allvar. Nästa månad kommer också bli en svag utdelningsmånad, men därefter bör det vända uppåt igen.



Följande transaktioner har genomförts under augusti månad, redovisade i ordning:

Sålt 60 st Castellum (CAST)

Tvingades sälja av lite extra för att kunna göra ett uttag, beroende på belåningen. Kändes lite skevt eftersom det faktiska saldot (exklusive kredit) täckte upp beloppet jag ville ta ut, men men - pengarna som blev över kunde jag investera igen så fort överföringen var klar.

Köpt 40 st Bosjö Fastigheter (BOSJO)

Fyllde på lite i Bosjö för en del av pengarna ovan. Köpet innebär att jag passerar 500 kr per utdelningstillfälle, vilket varit ett mål under en längre tid.

Sålt 100 st New Senior Investment Group Inc (SNR)

Har inte känt mig helt bekväm med innehavet och jag borde egentligen ha sålt tidigare, men bättre sent än aldrig. Försäljningen innebär att jag nu endast har Omega Healthcare och NorthWest Healthcare inom den nordamerikanska hälsovårdssektorn. På tal om NorthWest...

Köpt 90 st NorthWest Healthcare Properties (NWH.UN)

Fyllde på och jämnade ut mitt innehav.

Köpt 5 st Skanska B (SKA B)

Blev några slantar över efter köpet av NorthWest.

Sålt 100 st Dream Office REIT (D.UN)

Behöver ta mig i kragen och följa mina portföljbolag bättre. Halvvägs in i augusti insåg jag att Dream Office REIT har sänkt sin utdelning, med start den här månaden. Sänkningen beror dock inte på att de gjort ett dåligt resultat, utan främst på en förändrad strategi inför kommande investeringar. Beslutet tillkännagavs redan 22 juni, så det är i senaste laget att märka det först när den sänkta utdelningen kommer in på kontot...

Intressant nog steg kursen efter att nyheten släpptes och kursutvecklingen har överlag varit ganska positiv sedan dess. Sålde till en vinst på ca 23%.

Köpt 50 st K2A Knaust & Andersson Pref (K2A PREF)

Ligger lite högt, men då direktavkastningen fortfarande ligger på ca 7,2% valde jag att kliva in. Kommer öka en del framöver, speciellt om den dippar lite.

Under normala omständigheter hade jag förmodligen väntat med att köpa K2A, men efter det gapande hål i utdelningsflödet renoveringen lämnade efter sig kommer jag inledningsvis använda en ganska aggressiv strategi.

Köpt 50 st Skanska B (SKA B)

Valde att fylla på ytterligare i Skanska med sparandet från augustilönen - med inglasningen betald och klar känns det väldigt skönt att kunna fokusera på aktier igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar