onsdag 4 juli 2018

Månadsrapport juni/2018

Redan dags för en ny månadsrapport - var tog juni vägen egentligen? Tycker månaden passerade i rask takt. Lite mer aktivitet den här månaden, jämfört med förra. 

Följande transaktioner har genomförts:

Köpt 200 st NP3 Fastigheter Pref (NP3 PREF)


Fyllde på för att nå utdelningsmålet i augusti. Dåligt med alternativ vad gäller utdelningar i augusti i övrigt - åtminstone om man vill hålla sig till svenska aktier. Skulle vilja öka i Bergman & Beving, men den har ju dragit iväg ganska rejält så det får vänta.

Köpt 15 st Castellum (CAST)

Hade kommit in en del utdelningar (inklusive den första av förhoppningsvis två extrautdelningar från Main Street Capital i år) så det blev några aktier till utöver de 5 st jag köpte i samband med månadssparandet. Behöver minst 35 st till innan utdelningen i september nu för att nå mitt utdelningsmål där.

Köpt 5 st Swedbank A (SWED A)


Fyller så sakteliga på. Återstår nu endast 30 st för att nå mitt mål om att äga minst 80 aktier i bolaget innan årsskiftet.

Köpt 15 st NCC B (NCC B)

Inte ett nytt bolag i portföljen som jag skrev i tidigare inlägg utan ännu en comeback - insåg att jag var in en vända i NCC för ett par år sedan, innan avknoppningen av Bonava. Startade upp positionen med utdelningen från Nobina samt en slatt från månadsparandet. Hoppas utöka positionen ytterligare innan utdelningen i november för att se till att jag når utdelningsmålet.

Köpt 5 st Boston Pizza Royalties Income Fund (BPF.UN)

Hade lite utdelningar låg i min KF hos Nordea, så jag valde att sätta dem i arbete. Har länge velat plocka in Boston Pizza, så nu är det gjort om än i (väldigt) liten skala. Ville även testa vad courtaget landade på vid små köp och det visade sig ligga på 1 CAD (6,78 SEK).


---

Följande utdelningar inkasserades under månadens gång:



Utdelningspremiär för Decisive Dividend Corp. Jag hade hoppats det även skulle komma en (liten) utdelning från Boston Pizza Royalties Income Fund, men den har inte dykt upp. Har skickat en förfrågan till Nordea om anledningen och väntar på besked.

Jämfört med juni månad ifjol innebär årets utdelningar en ökning med 89%. Det är också min starkaste utdelningsmånad någonsin samt första gången utdelningarna täcker månadsavgiften för lägenheten - känns riktigt fint!

2 kommentarer:

  1. Härlig läsning! Funderar på att öka i MAIN faktiskt.

    /P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liite i senaste laget (får skylla på semestern), men ja det var en trevlig månad :-)

      MAIN är ett grymt fint bolag. Om det inte vore för att det redan är mitt största innehav hade jag också funderat på att öka.

      Mvh

      Radera