måndag 6 augusti 2018

Månadsrapport juli/2018

Lite försenad månadsrapport för juli. Har varit semestertider och ganska låg aktivitet. Sparade inte lika mycket som vanligt den här månaden då jag har lite olika renoveringsprojekt att ta itu med här hemma.

Följande transaktioner har genomförts:

Köpt 15 st NCC B (NCC B)


Fortsätter fylla på genom återinvesterade utdelningar.

Köpt 90 st Telia Company (TELIA)

Comeback för Telia i portföljen. Tror köpet av TV4 kommer bli bra på lång sikt. Skulle dock inte skada att få ordning på förlusterna i Cmore och finska MTV. Men det löser sig nog.

Har även "flyttat" de aktier i Skanska jag hade låg i min KF över till mitt ISK. Tyckte det var lite störande att ha ett splittat innehav i översikten hos Avanza.


---

Följande utdelningar inkasserades under månadens gång:



Helt okej utdelningsflöde, med totalt 10 st utdelningar. Börjar ta sig.

Utdelningspremiär för Mälaråsen samt då till slut för Boston Pizza Royalties Income Fund. Kan konstatera att kanadensiska utdelningar inte kommer in lika snabbt till Nordea som de amerikanska. Har även kunnat konstatera att The Geo Group kör vidare med sitt halvryckiga utdelningsschema, vilket innebar att utdelningen jag trodde skulle komma i augusti istället kom i juli (vilket i sin tur ställer till det med målet för augusti).

Jämfört med juli månad ifjol innebär årets utdelningar en ökning med drygt 16%. Ingen spektakulär ökning men en ökning likväl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar