tisdag 16 oktober 2018

En försäljning, fem köp

Sålde av Bosjö Fastigheter idag. Det har väl egentligen varit på gång sedan svårigheterna för Ellos blev kända och idag var det till slut dags. Sålde med en vinst på omkring 9%. Lägg ca 4 000 kr i utdelningar genom åren till det så finns det inte mycket att klaga på.

Sålt 215 st Bosjö Fastigheter (BOSJO)

Kanske att Ellos kan få ordning på sina problem, jag vet inte. Jag tror dock inte hotet från onlinehandeln kommer minska framöver, så frågan är om sparprogrammet kommer hjälpa Ellos i det långa loppet. Skönt att slippa fundera på det hursomhelst.

Med pengarna jag fick loss valde jag att genomföra följande köp:

Köpt 55 Dustin Group (DUST)
Köpt 50 NCC B (NCC B)
Köpt 50 Diös Fastigheter (DIOS)
Köpt 180 Sagax D (SAGA D)
Köpt 25 Swedbank A (SWED A)

Samtliga hade backat en del - vissa mer än andra - under senaste tidens sura börsklimat, så jag passade på att sänka mina GAV. Sett till utdelningen innebär den här rockaden ett tapp på ca 640 kr i årlig utdelning, vilket svider en aning, men långsiktigt känns det som det var rätt beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar