tisdag 2 september 2014

Försäljning: Eagle Energy (EGL.UN), Inköp: American Realty (ARCP)

Valde idag att sälja av hela mitt innehav i Eagle Energy Trust (EGL.UN). Det har minst sagt gått 'sådär' för dem på sistone och det är nog bara en tidsfråga innan de tvingas kapa utdelningen. Jag borde ha reagerat på signalerna tidigare, men men, det är sånt som händer och efter att utdelningarna räknats in hamnar förlusten på runt 1 500 kr vilket i sammanhanget känns överkomligt.

För likviden valde jag att en månad tidigare än beräknat kliva in i American Realty Capital Properties Inc (ARCP). Smet dessutom in före ex-datumet med någon dags marginal, vilket innebär att jag redan omkring den 17:e september har en första utdelning att se fram emot.

Det blev 106 aktier till kursen $13,30.

Den här rockaden innebär att jag tvingas sänka utdelningsprognosen en aning, men å sidan innebär det också att risken har minskat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar