söndag 17 april 2016

Sålt WSR, köpt WSR


Av de 218 st aktier i Whitestone REIT (WSR) jag satt med fram till i fredags låg 140 st av dem i mitt ISK, medan övriga 78 st låg i den KF jag öppnade kring årsskiftet. Borde ha öppnat en långt tidigare för mina utländska innehav, men bättre sent än aldrig.


Att samla samtliga WSR under samma tak har varit på tapeten en tid och i fredags gjorde jag till slut slag i saken då jag sålde de 140 st WSR jag hade i mitt ISK, för att sedan köpa in dem igen till min KF. I och med att det kommit in lite utdelningar kunde jag dessutom lägga på två stycken så min nya total är 220 st.

Mitt innehav i WSR genererar nu ca 145 kr per månad (ca 1 740 kr per år) i utdelningar, efter att källskatten har dragits. Många bäckar små...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar