torsdag 5 april 2018

Uppdatering om överföringar till KF hos Nordea

I mitt tidigare inlägg om att öppna KF hos Nordea nämnde jag att det tar en bankdag att föra över pengar från sin internetbank till sin KF. Idag lärde jag mig att det inte nödvändigtvis behöver vara så - om man initierar överföringen tillräckligt tidigt på morgonen så kommer pengarna in samma dag! Detta nämns inte, vad jag sett, någonstans - tvärtom står det följande på Nordea Investor:

"Kapitalförsäkring - Nordea Framtidskapital: Logga in i Internetbanken och välj Spara och placera/Pension och Kapitalförsäkring/Överföring till egen försäkring. Insättningar till Kapitalförsäkring tar minst en dag innan de syns i Nordea Investor."

Men det stämmer alltså inte till fullo, för när jag är inloggad på Investor nu kan jag köpa för motsvarande summa jag skickade över i morse.

Jag vet dessvärre inte vilket exakt klockslag som är deadline. Klockan var omkring sju när jag gjorde överföringen, men jag gissar man har åtminstone några timmar till på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar