fredag 21 december 2018

Årets sista löning, tre aktieköp

Då var det dags för årets sista löning och för en gångs skull valde jag att inte ta in något nytt bolag i portföljen, utan har istället fyllt på tre befintliga innehav:
Köpt: 380 st Baltic Horizon Fund (NHCBHFFS)

Stod i valet och kvalet mellan att fylla på i Baltic eller initiera en ny position i antingen Akelius pref eller AT&T. Valde ändå till slut att fylla på mitt existerande innehav.

Jag är nu ungefär halvvägs till en full position och köpet innebär att jag når mitt utdelningsmål för februari/2019.




Köpt:
30 st Newtek Business Services Corp (NEWT)

Valde att för andra månaden i rad fylla på i Newtek som tillsammans med i stort sett hela BDC-sektorn straffats ganska rejält den senaste tiden. Jag räknar med att kursen kommer vara fortsatt nedpressad ett bra tag och lär nog öka ytterligare framöver. Siktar på att skrapa ihop totalt 150 st aktier i bolaget.



Köpt: 5 st Boston Pizza Royalties Income Fund (BPF.UN)

Fyllde på i Boston Pizza med det som blev över efter köpet ovan. Nu borde det åtminstone bli över tian i utdelning varje månad. Det går framåt :P

Närmaste månaderna ska jag försöka se till att köpa på mig en lite större post, så jag får ihop totalt 50 st eller så - för att sedan nöja mig med det.

-

Köpen gjordes igår (är bara lite sen med att uppdatera bloggen), så tajmingen hade minst sagt kunnat vara bättre. Men men, det är som det är.

2 kommentarer:

  1. Intressanta innehav, ska ta en titt om det är något som man kan investera i.

    Mvh

    SvaraRadera
  2. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera