fredag 21 februari 2014

Försäljning: Realty Income Corp (O)

Valde idag att sälja av hela mitt innehav i Realty Income Corp (O) - och nej, det beror inteLundaluppens inlägg ;)

Sålde 86 aktier till kursen $42,95.

Realty Income har gått ganska starkt senaste tiden och vid tiden för försäljningen låg jag plus 14,2% (ej inräknat den enda utdelningen jag fortfarande väntar på att få in på kontot vilken dag som helst).

Så varför sålde jag Realty Income, som jag klev in i så sent som för drygt två månader sedan och som jag dessutom sett som ett riktigt långsiktigt inslag i portföljen? Det är en kombination av främst två orsaker: dels att aktien gått klart starkare än jag hade kunnat ana, samt att jag ser en god möjlighet att kliva in i en annan aktie jag haft ögonen på ett tag till ett bra pris. Men mer om den aktien i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar