måndag 3 februari 2014

I väntans tider... på utdelning från Western Asset (uppdaterat)

Utdelningen som borde ha kommit från Western Asset Mortgage Capital Corp (WMC) i slutet av förra veckan har fortfarande inte dykt upp på kontot och nu börjar jag bli en aning fundersam. Senast det var utdelning, i slutet av oktober förra året, kom den in på kontot utan problem, så jag är rätt säker på att det är den utökade utdelningen för januari som ställt till det i och med att vi utländska aktieägare inte har möjlighet att ta emot aktier (som den utökade utdelningen delvis består av).

Jag har kontaktat Avanza för att höra om de har något form av besked.

Eftersom jag har tänkt återinvestera utdelningen tillsammans med den som kom från PSEC för någon vecka sedan (plus färskt kapital) ställer förseningen till det en aning för min planering. Å andra sidan har ju många amerikanska aktier dippat senaste tiden vilket gör att förseningen nästan varit en positiv sak.

Men det förutsätter såklart att utdelningen dyker upp innan kurserna vänder uppåt igen.

Just nu siktar jag på att öka lite i PSEC, för att jämna ut antalet aktier (antar att jag är lite fåfäng :P) samt nå upp över 300kr/mån i utdelning. Efter det kommer jag börja titta mer på att diversifiera portföljen.

Uppdatering 14:10 - Nu fick jag svar från Avanza och det var hanteringen av den utökade utdelningen som har försenat det hela. Nu är dock utdelningen på gång och imorgon trodde de att det skulle synas på kontot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar