måndag 26 september 2016

Dumpat Telia

Är möjligtvis ett något impulsivt beslut, men jag valde idag att avyttra hela mitt innehav i Telia. Det kan mycket väl vara så att jag "säljer på botten", så att säga, nu när det maximala bötesbeloppet har fastställts (gissar att det kommer förhandlas ned en aning) och de eventuellt kan vara på väg att sälja av verksamheten i Asien men jag kände bara att jag ville bli av med rubbet. Man skulle väl kunna säga att jag tappat förtroendet för bolaget och den förmodade utdelningssänkningen för nästa år gjorde väl sitt också.

Sålt: 240 st Telia Company

Låter pengarna ligga tills vidare, om inte annat för att minska på den utnyttjade krediten.

Huruvida det är en bra strategi att göra börsaffärer när man är lite rastlös och måndagsseg låter jag för övrigt vara osagt.

2 kommentarer:

  1. Det verkar ligga i trenden just nu. En sak jag inte gillar är att Telia som internetleverantör har vikit sig för oseriösa aktörer som spridningskollen. De som begär uppgifter om olagliga fildelare, så att dom kan skicka kravbrev "betala 2000 kr eller så stämmer vi" direkt till abbonemangsinnehavaren. Detta är min bild av vad som händer och har satt en nagel i ögat på mitt innehav i Telia.

    Funderar på att sälja mitt innehav och köpa Bahnhof istället :) /J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar. Ja det där med Spridningskollen hade jag t om glömt bort och jag håller med att Telia lade sig lite väl enkelt. Men de orkade väl helt enkelt inte ta fajten - till skillnad från Bahnhof.

      Radera