tisdag 24 januari 2017

Månadens aktieköp

Dags för lön, vilket betyder aktieköp. Har genomfört följande transaktioner:

15 st Akelius Residential Pref (AKEL PREF)
45 st Castellum (CAST)
5 st Saltängen Property Invest (SAPIAB)

Akelius gör comeback i portföljen, något jag haft för avsikt att göra sedan jag sålde min föregående position ifjol. Anledningen till att det blev köp nu är dels för att jag hinner in lagom till x-datumet (2:a februari) men även för att den var nere på en bättre nivå nu jämfört med när jag sålde den. Tanken är nu att bygga upp en ny position i den mån jag har möjlighet att öka på nuvarande nivå framöver.

Castellum är helt ny i portföljen och behöver ingen närmare presentation. Avsikten är även här att bygga upp en position under året.

Slutligen blev det några aktier i Saltängen för pengarna som blev över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar