måndag 27 februari 2017

Vindkraft ut, finanstjänster in

Har sålt hela mitt innehav i Eolus Vind och istället plockat in Resurs Holding.

Sålt 415 st Eolus Vind B (EOLU B)
Köpt 160 st Resurs Holding (RESURS)


Har haft det i tankarna under åtminstone ett par veckor och nu var det dags. Borde ha sålt lite tidigare men jag gick med lite vinst samt plockade hem en utdelning, så jag är ganska nöjd trots allt. Jag sålde eftersom min tro på vindkraftssegmentet naggats lite i kanten på sistone samt att det verkar som Eolus Vind kommer få det lite svårt att täcka sin generösa utdelning framöver. Ska även erkännas att det stundtals känns lite som ett förhoppningsbolag och jag har nog av den varan i portföljen.

Köpet av Resurs Holding innebär något lägre direktavkastning men borde överlag innebära en sänkning av portföljrisken.

Vad gäller utdelningarna innebär den här rockaden en ganska markant försvagning av utdelningarna i februari, men det kommer vägas upp av att jag ökar i preffarna från Akelius och Oscar Properties.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar