onsdag 26 juli 2017

Investeringsstoppet hävt

Har nu hävt investeringsstoppet. Skulle egentligen ha betalat inglasningen över 12 månaders räntefri avbetalning, men det hade blivit någon form av fel i hanteringen så det hade inte registrerats korrekt hos de som utförde arbetet. Detta ledde till att en faktura på hela beloppet trillade ner i brevlådan, vilket jag inte riktigt hade räknat med. Men efter att ha funderat en stund - och pratat med firman som erbjöd sig skicka en korrigerad faktura - bestämde jag mig för att betala allt på ett bräde trots allt. Förutom att jag på det viset slipper uppläggningsavgiften är det dessutom väldigt skönt att inte ha en avbetalning som ligger och släpar.

Men, det innebär samtidigt att jag tvingas sälja av något av mina innehav (utöver pengarna som parkerats i Spiltan Räntefond). Valet föll på H&M.

Sålt: 120 st Hennes & Mauritz B (HM B)

Nu behöver jag bara vänta på att fondpengarna ska komma loss, sen är hela inglasningen betald och klar. Skönt.

Ser nu fram emot slutet av augusti då jag kan komma igång med mitt normala sparande igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar