torsdag 6 december 2018

Månadsrapport november/2018

Lite sent ute, men här kommer månadsrapporten för november månad. Någon mer än mig som är skapligt trött på det kompakta mörker som råder? Mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man åker hem. Är egentligen inte mycket för snö, men några centimeter och tre, fyra minusgrader hade faktiskt inte varit så dumt just nu. Men men, är trots allt bara knappt två veckor till vintersolståndet och lång julledighet. Som jag längtar.

Det har varit en väldigt lugn månad. Följande transaktioner har genomförts:

Köpt/tecknat: 15 st Dustin Group (DUST)

Det blev en liten ökning i Dustin, dels genom nyteckning (10 st) samt återinvestering av lite utdelningar som kom in. Köpte inga extra teckningsrätter utan nöjde mig med de jag fick genom mitt tämligen blygsamma innehav.

Köpt 70 st City Office REIT Inc (CIO)
Köpt 15 st Newtek Business Services Corp (NEWT)

Månadssparandet skickades in i min KF hos Nordea där köpen ovan gjordes. Jag skrev mer utförligt om köpen i ett tidigare inlägg.


---


Följande utdelningar inkasserades under månadens gång:



Inte så mycket att säga om utdelningarna. Jämfört med november månad ifjol blev det en minskning med drygt 6%, men det beror främst på den tidigare nämnda flytten av utdelningen från Resurs Holding till oktober månad.

Utdelningsflödet var det däremot inget större fel på, hjälpt av utdelningspremiärer från Diös, NCC och Baltic Horizon. Minimum tio utdelningar per månad nästa år vore inte så dumt, jag ska nog sätta upp det på listan över mål för 2019.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar