tisdag 29 oktober 2013

Uppdatering strategi, Starbreeze

Gjorde en mindre uppdatering av min strategi och lade till en punkt om att ej låta ett enskilt bolags andel av portföljen överstiga 10%. Det får dock ses som ett framtida mål då jag än så länge inte hunnit bredda portföljen tillräckligt mycket - Coca Cola, t.ex., tar i dagsläget upp ca 30% av totalen. Kanske får sätta upp det som mål för 2014 istället.

- -

Starbreeze ångar på. Som en del andra bloggare uppmärksammat har kursen varit uppe och nosat på 80 öre idag, onekligen hjälpt av utmärkelsen som årets bästa spel i multiplayer-kategorien - före tungviktare som Battlefield 3 - på The Golden Joystick Awards i London som gick av stapeln nu i helgen. Riktigt roligt att se Payday 2 få det erkännande jag tycker det förtjänar, speciellt efter att senaste veckorna haft möjlighet att till slut testa det själv. Mycket underhållande att spela tillsammans med vänner måste jag säga :)

Frågan är nu hur högt kursen kan nå innan rapporten som kommer 21 november. Vi har nått nuvarande nivå tidigare än jag trodde vi skulle göra - och det utan någon ytterligare information om första DLC:n. Imponerande. Fortsätter det såhär är jag nästan benägen att tro på en kurs runt 1 kr innan rapporten, speciellt om DLC:n skulle släppas inom de närmaste 1-2 veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar