torsdag 31 oktober 2013

Utdelning: Western Asset Mortgage Capital Corp (WMC)

Det är uppenbart att jag räknat med en dag för mycket i mina tidigare kalkyler i och med att även utdelningen från "slaskposten" i Western Asset Mortgage Corp (WMC) dök upp på kontot en dag tidigare än beräknat - två bankdagar, snarare än de tre jag läst mig till, verkar vara det som gäller. 5,74 kr per aktie gav, efter 15% källskatt dragits av, 200 kr totalt.

När jag fått upp bredden på utdelningsportföljen skulle jag faktiskt kunna tänka mig att öka något i WMC. Med en direktavkastning på över 20% finns det marginal även om de skulle tvingas sänka utdelningen. Skulle inte öka med någon större mängd, men kanske till totalt 100 st så det ser snyggt och prydligt ut i portföljen. Är viktigt med detaljerna, serru ;)

I och med att Western Asset precis hann slinka in under oktober innebär det att november kommer bli en 'ren' månad, utan utdelning. Nu blir det en lång, mörk väntan tills det är dags för Coca-Colas traditionella udda utdelning i mitten av december.


Sammanställning av 2013 års utdelningar:

DatumBolagAntalPer AktieTotalt*
13-10-31
13-10-25
13-10-03
Western Asset
Kværner
Coca-Cola
41
1150
100
5,74 kr
0,63 kr
1,78 kr
200 kr
611 kr
151 kr

Summa utdelningar 2013: 962 kr

 * Efter 15% källskatt har dragits i de fall det rör utländska aktier.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar