tisdag 17 april 2018

Aha! Första utdelningen, Nordea KF

Igår var det utdelningspremiär i min nya KF hos Nordea och jag kunde casha in totalt 102,30 kr (efter dragen källskatt) från månadsutdelaren EPR Properties. Källskatten landade på 18,05 kr och om informationen från Nordea stämmer bör jag få tillbaka den efter ca sex veckor, det vill säga omkring månadsskiftet maj/juni. Ska bli mycket spännande att se om det stämmer och jag återkommer om det framöver.

I och med den här utdelningen går Nordea från klarhet till klarhet, för utdelningen kom nämligen in på kontot samma dag som EPR Properties delade ut i USA. Transaktionsloggen uppdaterades inte förrän nu på morgonen, dagen efter, men pengarna kom definitivt in på kontot igår. Ännu en fördel jämfört med åtminstone Avanza (vet inte hur det är hos Nordnet), där det som bekant tar omkring två dagar för utländska utdelningar att komma in.

1 kommentar:

  1. Klockrent att utdelningen kommer på rätt dag! Jag har ju undrat var pengarna är det dygnet/dygnen det tar innan Avanza och Nordnet ger mig utdelningarna, men mina misstankar har gått mot internationella överföringar, inte mot Avanza och Nordnet. Spännande att Nordea gör detta på studs.
    Själv väntar jag med spänning på min första internationella utdelning på Nordea KF, som ska komma i maj tror jag.
    MVH /GI

    SvaraRadera