tisdag 24 april 2018

Månadsrapport april/2018

En tämligen odramatisk månad. Skickade över 10 000 kr från lönen till mitt ISK hos Avanza vilket ligger över mitt mål om att spara minst 9 000 kr/månad.

Följande transaktioner har genomförts:

Sålt 15 st Bergman & Beving B (BERG B)

Efter att jag blev påmind om preffen från NP3 sålde jag det i princip obefintliga innehav i BERG B jag hunnit skrapa ihop för att köpa den istället. Jag behöver stärka upp utdelningarna i augusti och utdelningen från BERG B är fortfarande inte bekräftad. Så det blev ett byte. Kan mycket väl bli så att jag åter plockar in BERG B i portföljen i framtiden.

Köpt 410 st NP3 Fastigheter Pref (NP3 PREF)

Byggde upp positionen genom ett antal köp under månadens gång med pengarna från lönen samt utdelningar som kommit in. Köpen gör att jag stärker utdelningarna för augusti månad (som tillsammans med februari är mina klart svagaste utdelningsmånader) med 205 kr och 820 kr totalt för året.

Portföljsidan har uppdaterats.


---

Följande utdelningar inkasserades under månadens gång*:



Det är första gången jag passerar 3 000 kr i utdelningar i en och samma månad, vilket känns riktigt bra.

* Har bara testat den inbäddade rutan i Chrome. Ser det konstigt ut i andra webbläsare fixar jag det under helgen då jag befinner mig på resande fot lagom till att det här inlägget publiceras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar