onsdag 17 augusti 2016

Rapport från ShaMaran, är försiktigt positiv

Portföljens kvarvarande plump, ShaMaran, släppte sin rapport igår och det ser faktiskt helt okej ut. De gick några miljoner back, primärt på grund av administration, finanskostnader o dyl, men samtidigt så är produktionsanläggningen nästan färdigställd.

Det som återstår i övrigt är dels att bygga klart den pipeline som kommer frakta oljan från det stora Atrush-fältet samt avsluta förhandlingarna med kurdiska styret, KRG. Just det sistnämnda har visat sig vara en snårig diplomatisk utmaning men det verkar som det gjorts framsteg.

Mr. Market reagerade inte nämnvärt på rapporten, förmodligen för att vi redan för en vecka sedan fick höra att First Oil återigen försenats - den här gången till Q1 2017.

Själv är jag försiktigt positiv, till den milda grad att jag - mot bättre vetande? - valde att köpa  på mig lite mer för att jämna ut antalet aktier samt för att snitta ner mig. Återstår att se om det kommer tillbaka för att bita mig i rumpan.

Köpt: 6 530 st ShaMaran Petroleum Corp (SNM)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar