torsdag 4 augusti 2016

Semestertider, månadsköp

Är tillbaka från semester med allt vad det innebär och kan bara konstatera att jag slarvat med att hålla bloggen uppdaterad, en bieffekt av att knappt ha varit hemma.

För lönen i juli blev det två köp:

40 st Oscar Properties Holding PREF (OP PREF)
12 st Telia Company (TELIA)

Hade egentligen tänkt köpa amerikanskt, men flera av de aktier jag tittat på har stigit ganska rejält på senare tid - så det fick bli svenskt istället. Köpte Oscar Properties för att stärka upp utdelningarna i två svaga månader, augusti och november, samt köpte Telia för att snitta ner mig en smula och jämna ut antalet aktier.

Ett av mina delmål, om att casha in över 1 000 kr i utdelningar varje månad under 2017, ser allt bättre ut. Samtidigt kan det misslyckas tämligen omedelbart om jag inte hinner stärka upp utdelningarna för januari, där det just nu saknas över 300 kr. Vad vore livet utan utmaningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar